Wednesday, July 15, 2009

KeSiaNnyeR..

Salam..

Dah lama aku duk terfikir hal nie..tapi tak dapat2 jawapannya! mybe aku xrasa lagi or xlaluinya lagi..

Ape dia??

Macam nie..setiap kali aku keluar ke mana2 ke pekan or ke bandar hatta kat kg sekali pun aku duk perhatikan banyak yang berlaku kesnya hampir2 sama...

Kisah benar...lu pikir la sendiri!

" Aku tengok Abinya gaya pakaian alhamdulillah ado ikut sunnah, ado pakai kopiah ada pakai simpan janggut, ado pakai baju melayu or gamis...aku lihat pula umminya..alhamdulillah pakai tudung (lau pun 3segi) pakai stokin ok dah tuh!...( so apa masalahnya???)

ok...

Tengok pula anaknya lelaki n pompuan...lain macam je!

Knape ye? susah sangat ke nak suruh anak sendiri pakai tudung? kalau la dia bagi alasan panas n kesian tengok anaknya pakai tudung dek kerna panas tp yakin n percaya 'kepanasan api
neraka' lagi dahsyat!

Kalau alasannya pula " xpe dia masih budak2 xcukup umur lagi nati besar kita suruh la dia pakai.."

Macam mane ye?

Aku fikir..kan elok kalau diasuh dan diajar anak2 didikan Islam itu diwaktu kecil lagi...

Tengok gambar ini Alangkah tenangnya dan sejuknya jiwa...mmmm (^_~)


Kenape ye..???
Tak Faham juga la aku...
Apa yg menghalang??

Lupakah Allah telah Berfirman " Peliharalah diri kamu dan kaum keluarga mu dari api neraka..."

*terus mencari jawapan...

No comments:

Post a Comment

Boleh di Baca juga

Related Posts with Thumbnails