Monday, September 28, 2009

SeLamaT KemBali SuMe..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

***********



KOTA BHARU BANDARAYA ISLAM

MyEm0.Com

Salam bersua kembali kpd sahabat2 blog setelah seminggu berhari raya...
Hari ini aku kembali menyambung tugas sebagai seorang pendidik...
bertemu kembali dgn anak didik..
Melayan kerenah budak2 yg baru nk kenal dunia..
Kembali bertemu dgn rakan setugas...
Yang dapat ku kutip macam2 ilmu kt dorang..
Kembali bertemu dgn pen marker n papan putih..
untuk ku conteng2 melakar sedikit ilmu...
Kembali membuka jendela blog..
Untuk ku mencatat sedikit tentang kehidupan...


****
:019:
SELAMAT. ..
BerPuasa kepada sahaBat2 yg berPuasa 6..

Rasulullah s.a.w.: “Sesiapa yang berpuasa Ramadhan kemudian dia mengiringinya dengan enam hari dari bulan Syawal maka itu seperti berpuasa sepanjang tahun.” [Sahih: Dikeluarkan oleh Muslim dalam Shahihnya, hadis no: 1164 (Kitab al-Siyam, Bab disunatkan berpuasa enam hari dari bulan Syawal)]


****
:019:

SELAMAT...
kembali ke perantauan kpd anak2 klate selepas berhari raya di kg halaman..
Ehm sungguh ramai anak klate kt negeri org..
pegi mencari ilmu dan mencari rezeki...

Pemandangan di bandar KB..anak klate berpusu-pusu di hentian bas Jalan Hamzah untk kembali ke perantaun..


*****

MyEm0.Com

SELAMAT..
Bertunang dan berKahwin..
kpd kawan2 aku yg telah buat kenduri pada hari raya ini..
Banyk betul kenduri kawen raya baru ni..
Pe pon aku ucapkan..
SELAMAT PENGANTIN BARU..

MyEm0.Com

P/S : Ehm..selamat kembali sume..err sume dah kembali mcm biasa..baru ni lapar skrg kenyang jer..baru ni masjid penuh skrg dak kosong jer..huhu

12 comments:

  1. Selamat kembali menulis blog..hehehe

    ReplyDelete
  2. To Tirana :
    Ehm Mahu menulis keMahuan..Namun Xtahu ape yg ku Mahu..Sedangkan kita manusia mmpunyai keMahuan..dan Aku mahu menulis seMahunye..hikhikhik

    ReplyDelete
  3. slmt kembali ke sekolah..

    lmbt lg ke nak abiskan silibus tu?

    nnti sekolah mesti ade buat jamuan raye sesama guru kan..

    ReplyDelete
  4. oh tanah airku kelantan..rindunyee.huhu
    :)

    ReplyDelete
  5. salam sobat
    wah senangnya kembali beraktifitas,,mulai blogging lagi dan mulai postingan baru di blog.

    ReplyDelete
  6. tO ^INAS^ :
    Ehmm nk bis dah silibus hujung bulan ni dh exam akhir th..
    and then miggu ni jamuan raya kt scol..hehe

    ReplyDelete
  7. To syahbandar87 :
    "...ku rasa bangga jd rakyat klate..." :)

    ReplyDelete
  8. To NURA :
    Wksalam sobat..
    Ehm nk berblogging tp kesibukan ngn keja..huhu

    ReplyDelete
  9. Salam.. lame juga saya tak mengunjung ke sini.. smoga tuan umah ni juga sihat2 n baik2 juga.. (^__^).. Bila nak update cerita baru.. ehehehe..

    ReplyDelete
  10. Salam.. ini umah arr.. bila mau update arr.. bz erh incek mizaranun? (^__^)

    ReplyDelete

Boleh di Baca juga

Related Posts with Thumbnails